5 fakti, kādēļ produkta iepakojums ir svarīgs
1. Viena no iepakojuma galvenajām funkcijām ir produkta pasargāšana no ārējās vides ietekmes. Iepakojums pasargās produktu tā transportēšanas, pārvietošanas un uzglabāšanas procesu laikā, ļaujot saglabāt gan tā formu, gan kvalitatīvās īpašības. Lai arī šķiet, ka iepakošanas materiāla izvēlei un daudzumam nav nozīmes, tomēr nepamatoti liels iepakojums vai pārāk daudz iepakojuma kārtu sagādās pircējam papildu neērtības, atpakojot pirkumu, un pēc tam pircējam nāksies domāt, kur šo iepakojumu likt.
2. Drošība – uz iepakojuma tiek izvietota pircējam svarīga informācija: ražošanas datums, derīguma termiņš, produkta izcelsme, sastāvs un cita, pircējam nozīmīga, informācija. Ražotājam ir jāņem vērā, ka visai informācijai ir jābūt skaidri redzamai un saprotamai, kā arī nevajag pārspīlēt ar informācijas apjomu, lai pircējs var koncentrēties tikai uz svarīgāko.
3. Vizuālā pievilcība – iepakojumam ir jāpiesaista pircējs, nevis tas jāatbaida. Dažkārt iepakojums un atpakošanas pieredze var būt svarīgāki par pašu produktu. Produkta iepakojumam ir jāizceļas uz pārējo produktu fona un jāspēj piesaistīt pircēja uzmanība. Iepakojums ir nozīmīga produkta un visa zīmola sastāvdaļa, arī pētījumu dati apstiprina iepakojuma nozīmīgumu pircēja pieredzes ceļā – 2/3 pircēju atzīst, ka produkta iepakojums ir ietekmējis viņu izdarīto lēmumu par produkta iegādi. Unikāls iepakojums, kas izceļas, var palielināt produkta pievilcību pircēju acīs un palielināt pārdošanas apjomus.
4. Praktiskais lietojums – šobrīd vienreizējās lietošanas kultūrai ir novērojams noriets, tādēļ pircēji aizvien vairāk pievērš uzmanību iepakojuma praktiskajam lietojumam un iespējai to izmantot atkārtoti. Patērētājiem ir svarīgi ne tikai tas, lai iepakojums ir vizuāli pievilcīgs, bet arī lai tas ir ērti atverams un aizverams, viegli salokāms, ērti pārnēsājams un – kas ir ne mazāk svarīgi – no pārstrādājama materiāla. Tie laiki, kad pietika tikai ar skaistu uzrakstu uz maisiņa, ir pagājuši, patērētāji ir kļuvuši izglītotāki un vēlas, lai iepakojumā būtu apvienots ne tikai pievilcīgs, bet arī funkcionāls dizains un pārstrādājams, dabai draudzīgs materiāls.
5. Rūpes par produkta iepakojumu ļaus jūsu uzņēmumam strādāt labāk. Ja jums rūp, kā jūsu produkts ir iepakots, jūs spēsiet atrast veidus, kā apvienot iepakojuma ilgtspējību, funkcionalitāti, dizainu, vienlaicīgi nesamazinot produkta rentabilitāti. Pārdomāts iepakojums var novērst preces bojāšanos tās transportēšanas un uzglabāšanas laikā, atvieglot produkta uzglabāšanu, un tas neaizņems vairāk vietas, nekā tas ir nepieciešams, kā arī netiks veikta iepakojamā materiāla lieka izmantošana. Iepakojums, kas neaizņem daudz vietas un kuru ir viegli uzglabāt, ietaupīs uzņēmumam gan finanšu, gan laika resursus, pozitīvi ietekmējot biznesu.
Ja kāds jums saka, ka produkta iepakojums ir “tikai iepakojums” – neticiet! Ar iepakojumu jūs parādāt savu attieksmi pret savu uzņēmumu, produkciju, kuru ražojat, un, protams, pret savu pircēju. Ļaujiet, lai iepakojums ir jūsu produkta seja!
SIA Unilevel piedāvā izstrādāt produktu iepakojumu atbilstoši jūsu uzņēmuma vajadzībām, sazinieties ar mums, lai uzzinātu par savām iespējām!