visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online19
Aktīvie uzņēmumi98661
Nozares raksti322
Auto remonts un ilgtspēja apdrošinātāja skatījumā : Portāls visai ģimenei

Auto remonts un ilgtspēja apdrošinātāja skatījumā

Auto remonts un ilgtspēja apdrošinātāja skatījumā

Pēdējos desmit gados Latvija, tāpat kā daudzas Eiropas Savienības valstis, lielu uzmanību pievērš dabas aizsardzībai, veicot būtiskas izmaiņas ilgtspējības jomā. Pasaule cīnās ar klimata pārmaiņām un piesārņojumu, tāpēc aktīvai rīcībai ir jāseko no visu nozaru, tostarp apdrošināšanas, uzņēmumu puses. Apdrošinātāji apzinās savu potenciālo lomu vides ilgtspējības veicināšanā, un viens no pasākumiem, ko "If Apdrošināšana" sāka īstenot pirms vairākiem gadiem, ir klientu aicināšana auto detaļas remontēt, nevis nomainīt. Šāda pieeja ir ne tikai draudzīga videi, bet arī sniedz klientam dažādus ieguvumus.

Katru gadu pasaulē tiek saražoti aptuveni 90 miljoni jaunu vieglo un kravas automobiļu. Lai gan precīzu datu nav, tiek lēsts, ka pasaulē gadā notiek miljoniem ceļu satiksmes negadījumu, pēc kuriem aptuveni 10–12 procentu automobiļu ir neatgriezeniski bojāti. Pēc autoavārijām transportlīdzekļi tiek remontēti, un bojātās daļas nonāk poligonos vai, vēl sliktāk, okeānos, jūrās un mežos. Tie ir miljoniem spoguļu, durvju, buferu un citu autodaļu, no kurām ir jāatbrīvojas un kas piesārņo vidi.

Apdrošināšanas nozarē ceļu satiksmes negadījumi veido lielāko atlīdzību apjomu. Piemēram, "If Apdrošināšana" Baltijas valstīs gadā reģistrē aptuveni 60 000 tūkstošus atlīdzību pieteikumu saistībā ar ceļu satiksmes negadījumiem. Krasi mainot iedibināto praksi – pēc negadījuma nekavējoties nomainīt transportlīdzekļa detaļu – tiktu sniegts būtisks ieguldījums dabas aizsardzībā.

Jauninājumus veicina attieksmes maiņa

Pēdējo desmitgadu laikā ir mainījusies ne tikai uzņēmumu darbība, bet arī cilvēku attieksme. Mūsdienās lietotu mēbeļu vai apģērbu iegāde vairs nešķiet nekas slikts. Drīzāk tas tiek uzskatīts par apzinātu lēmumu tāpat kā šķirošanas atkritumu konteinera novietošana pie mājas vai došanās uz veikalu ar savu iepirkumu somu.

“Runājot par mūsu reģionu, ir jāpatur prātā vēsturiskais konteksts un uz cilvēku lēmumiem jāraugās ar zināmu sapratni. Vairākas desmitgades jaunu preču, jo īpaši importa, sadabūšana asociējās ar prestižu un statusu. Pēdējo desmit gadu laikā situācija gan ir mainījusies, un pircēji arvien biežāk auto izvēlas, par pamatu ņemot ekoloģiskos apsvērumus un, kad tas ir iespējams, dodot priekšroku arī ilgtspējīgāku auto remonta iespēju izmantošanai,” stāsta "If Apdrošināšanas" Transportlīdzekļu atlīdzību grupas vadītājs Ģirts Kubliņš.

"Klientiem jau vairākus gadus piedāvājam ilgstpējīgāko auto remonta veidu SMART (Small To Medium Area Repair Technology), kas paredz specializētu instrumentu izmantošanu, lai novērstu virsbūves un salona bojājumus. Auto stāvoklis pēc remonta ir tāds pats, kādu to paredzējis ražotājs, kā arī šī ir iespēja būtiski ietaupīt laiku un izmaksas. Ja auto ir remontēts, izmantojot SMART pieeju, samazinās vides piesārņojums (CO2 emisijas), kā arī nav vajadzīgi resursi jaunu automašīnu detaļu ražošanai. Tāpēc pēc autoavārijas ieteicams nesteigties nomainīt autodaļas pret jaunām, bet vispirms izvēlēties remontu. Prakse rāda, ka visbiežāk KASKO apdrošināšanas klienti izvēlas stiklojuma remontu, lukturu pulēšanu, nevis to nomaiņu, kā arī buktes izvilkšanu vai lokālu krāsojumu detaļas pārkrāsošanas vietā. Tāpat klientiem iesakām autodetaļas mainīt nevis pret jaunām, bet pret lietotām, ja tās ir pieejamas atbilstošā kvalitātē.

Kā uz visiem jauninājumiem, arī uz šo klienti sākotnēji raudzījās piesardzīgi, tomēr vēlāk, redzot reālus ieguvumus, aizvien vairāk novērtēja iespēju saglabāt oriģinālo ražotāja detaļu. 2024. gada pirmajā ceturksnī fiksējām, ka aptuveni trešdaļa klientu Lietuvā un Igaunijā izvēlējušies salabot bojātu buferi, nevis to nomainīt. Latvijā šādu klientu bija pat vairāk nekā 50 procentu.

Esam aprēķinājuši, ka, izvēloties remontēt buferi, CO2 izmešu daudzums ir aptuveni par 2 kg mazāks, nekā uzliekot jaunu buferi, durvju remonts salīdzinājumā ar jaunu durvju uzstādīšanu rada par 8 kg mazāk CO2, bet saremontēts vējstikls – pat par 43,4 kg mazāk CO2 nekā jauna stiklojuma uzstādīšana," pauž eksperts.

Visilgtspējīgākais risinājums – profilakse

Foto: Freepik.com/ peoplecreations

Kā norāda eksperts, tāpat kā citās jomās, arī apdrošināšanā, galvenais faktors, kas nodrošina transportlīdzekļa ilgtspēju un drošību, ir profilakse. Svarīgākais, ko transportlīdzekļa īpašnieks var darīt, ir rūpēties par savu auto – veikt regulāras apkopes, laicīgi nomainīt riepas un nekavējoties pārbaudīt automobili, ja ir kaut mazākās aizdomas, ka kaut kas nedarbojas.

“Pagaidām pasaulē nav nekā ilgtspējīgāka par profilaksi. Pirmkārt, ievērojot ceļu satiksmes noteikumus, samazināsies negadījumu skaits un būs mazāka nepieciešamība pēc jaunām automašīnām un detaļām. Savu transportlīdzekli ir arī iespējams pasargāt no bojājumiem, izmantojot dažādas tehnoloģijas,” stāsta eksperts.

Diskusijas par autodaļu remontu un nomaiņu ir svarīgas videi. Jaunu autodaļu ražošana ietver resursu ieguvi, enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda emisijas, savukārt esošo detaļu remonts samazina atkritumu daudzumu un kopējo ar transportlīdzekli saistīto atstāto oglekļa pēdu. Veicinot klientu lēmumu pieņemšanu par labu remontdarbiem, apdrošināšanas sabiedrībām var būt būtiska loma vides aizsardzībā, kas ir katra atbildīga uzņēmuma mērķis.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi