visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online44
Aktīvie uzņēmumi102664
Nozares raksti969
Aviopasažieru tiesības: kas jāņem vērā? : Portāls visai ģimenei

Aviopasažieru tiesības: kas jāņem vērā?

Aviopasažieru tiesības: kas jāņem vērā?
Autors: Freepik.com / prostooleh

Ceļošana ar lidmašīnu ir kļuvusi par neatņemamu ikdienas sastāvdaļu – tā ir ātra, ērta un bieži vien vienīgā iespēja nokļūt galamērķī. Taču, neskatoties uz pārvietošanās ērtībām, pasažieri bieži nonāk nepatīkamās situācijās, piedzīvojot reisa aizkavēšanos, tā atcelšanu vai atteikumu iekāpt lidmašīnā. Šādos brīžos svarīgi ir zināt savas tiesības un atbilstoši rīkoties.

2024. gadā Patērētāju tiesību aizsardzības centrs (PTAC) saņēma 554 sūdzības par pārkāpumiem, kas saistīti ar aviopārvadājumu regulu un bagāžas jautājumiem. Tas liecina, ka aviopasažieru tiesību jautājumi ir aktuāli un patērētāju informētībai ir būtiska nozīme.

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

Svarīgākie padomi aviopasažieriem

  • Iegādājoties biļeti, rūpīgi izpēti pārvadātāja noteikumus – vai biļeti iespējams atgriezt, kādi ir bagāžas noteikumi un kā rīkoties, ja tomēr ceļojums  jāatceļ.
  • Ja plānots vairāk nekā viens lidojums, pārliecinies, ka starp reisiem ir pietiekams laiks, it īpaši, ja jāpārvietojas uz citu termināli vai lidojums notiek ārpus Šengenas zonas.
  • Reisa aizkavēšanās vai atcelšanas gadījumā aviokompānijai ir pienākums informēt pasažieri par viņa tiesībām, nodrošināt pamata aprūpi (ēdināšanu, saziņas iespējas u. c.). Tiesības uz kompensāciju ir tad, ja atcelšanu vai kavēšanos neietekmē ārkārtas apstākļi.
  • Kompensācija pienākas arī tad, ja iekāpšana tiek atteikta bez attaisnojoša iemesla.
  • Problēmas ar bagāžu jārisina nekavējoties – ziņo lidostas atrasto mantu birojam un pēc tam, ja nepieciešams, raksti sūdzību aviokompānijai: 7 dienu laikā par sabojātu bagāžu, 21 dienas laikā – par aizkavējušos bagāžu. Ja bagāža nav atgriezta 21 dienas laikā, tā tiek uzskatīta par nozaudētu.
  • Kompleksu tūrisma ceļojumu gadījumā, ja rodas pretenzijas par sniegto pakalpojumu kvalitāti, nekavējoties sazinies ar pakalpojuma sniedzēju.

Ieteikums: sūdzības iesniedz pats, bez starpniekiem! Vispirms jānosūta sūdzība attiecīgajai aviosabiedrībai, aizpildot aviosabiedrības nodrošināto veidlapu vai tiešsaistes formu. Ja sniegtā atbilde neapmierina vai tā nav sniegta vispār, iesniedz sūdzību atbildīgajā institūcijā pats, tādējādi izvairīsies no nevajadzīgiem izdevumiem, ko pieprasa starpnieku kompānijas.

Pievērs uzmanību! Gala cena par aviobiļeti jānorāda skaidri un caurspīdīgi – jau no pirmā soļa pirkuma procesā. Pārliecinies, ka cenā ir iekļauti visi nodokļi un papildu maksājumi, kas attiecas uz konkrēto rezervāciju.

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas tēma

7 rudenīgi skaisti mirkļi, kurus izbaudīt šoruden

7 rudenīgi skaisti mirkļi, kurus izbaudīt šoruden

Vai šovasar paspēji piedzīvot sajūtām bagātus vasaras mirkļus? Ja pietrūka brīžu tās baudīšanai, pavisam noteikti septembris sniedz iespēju pagarināt vasaru, bet rudenī… Rudenī turpinām baudīt un iedvesmoties! Kādus mirkļus noteikti piedzīvot šajā gadalaikā – par to lasi tālāk! 

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi