visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi98059
Nozares raksti185
Kā atpazīt zaļos un sarkanos karogus, meklējot darbavietu? : Portāls visai ģimenei

Kā atpazīt zaļos un sarkanos karogus, meklējot darbavietu?

Kā atpazīt zaļos un sarkanos karogus, meklējot darbavietu?

Darbavietas meklējumi var izvērsties par veselu piedzīvojumu, un ne velti, jo darbā pavadām vairāk nekā 50% no sava nomoda laika un kolēģus mēdzam dēvēt arī par savu otro ģimeni, tāpēc arī izvēlei jābūt pārdomātai. Baltijā lielākās vides resursu apsaimniekošanas uzņēmumu grupas “Eco Baltia” Personāla nodaļas vadītāja Jolanta Jansone dalās praktiskos padomos, kā laikus atpazīt nevēlamus signālus un izvēlēties sev piemērotāko darbavietu.

#1 Jo dziļāka izpēte, jo labāks lēmums

Lai noskaidrotu par darba devēja aktivitātēm labbūtības jomā un citiem jautājumiem, jāveic rūpīga izpēte, it sevišķi gadījumos, kad uzņēmums nav plaši pazīstams. Pirmā roka parasti ir Google meklētājam un sociālajiem medijiem, bet lietderīgi ir arī apjautāties draugiem un paziņām par saskarsmi un pieredzi ar uzņēmumu, kura vakance ir uzrunājusi. Veicot izpēti, jāpievērš uzmanība uzņēmuma iekšējam klimatam un vērtībām, ko demonstrē gan esošo darbinieku, gan uzņēmuma komunikācija. Vērts arī apskatīt sliktās atsauksmes, lai izsvērtu, cik veiksmīgi uzņēmums dzēš reputācijas ugunsgrēkus un vada saskarsmi ar saviem klientiem. Veiksmīga krīzes komunikācijas vadība ir vēl viens veids, kā pārliecināties, ka uzņēmums nopietni uztver savu ārējo tēlu.

Pēc publiskajiem finanšu pārskatiem var secināt par uzņēmuma stabilitāti, bet publicēto sludinājumu biežums var norādīt uz augstiem darbinieku mainības rādītājiem. Jo lielāku darbu kandidāts ieguldīs izpētē, jo labāku priekšstatu gūs un izsvērtāku lēmumu varēs pieņemt, izvēloties nākamo darbavietu.

#2 Darbinieki ir uzņēmuma kultūras spogulis 

Novērojam aktuālu tendenci – darbinieku veidotas kustības, kas ar savu aktīvo iesaisti veicina pozitīvu uzņēmuma kultūru. Pēc būtības tie ir iekšējie vēstneši, kuru lokā var pievienoties ikviens darbinieks. Darba ņēmējiem tas nozīmē praksē redzēt, kā darbinieki atbalsta uzņēmumu un iesaistās dažādās tā veidotās iniciatīvās. Vai un kādas ir šīs vēstnešu programmas, var vislabāk pateikt no aktivitātēm uzņēmuma publiskajā telpā, mājaslapā vai karjeras lapā un sociālajiem tīkliem – cik bieži darbinieki publicē informāciju, ar kādu saturu un mērķi, kādā veidā uzņēmuma komunikācijā integrēts saturs ar pašu darbiniekiem.

#3 Darba sludinājums ir labākais špikeris

Darba sludinājumiem nav konkrētas mērauklas, taču tie pasaka priekšā par daudziem svarīgiem aspektiem – nozari, darba saturu, uzņēmuma statusu un pozīciju attiecībā uz labbūtības pasākumiem un citiem būtiskiem jautājumiem. Tas rūpīgi jāizpēta visos šķērsgriezumos – vai uzņēmuma publicētais sludinājums ir korekti noformulēts, piemēram, atbilst likuma normām attiecībā uz darba slodzi un atalgojumu, vai darba prasības ir samērīgas pret piedāvāto atalgojumu un amatu, vai tās atbilst kandidāta vēlmēm un gaidām. Ja sludinājumā ir gramatikas kļūdas, nav atsauces uz labumu grozu un citām labbūtības aktivitātēm vai nav skaidri noformulēts darba saturs, radot nenopietna uzņēmuma tēlu, ir vērts vēlreiz aizdomāties par savu motivāciju šādā uzņēmumā strādāt.

#4 Uzmanību! Nav minēts atalgojums

Izteikts sarkanais signāls ir tad, ja uzņēmums nenorāda atalgojumu, jo īpaši tāpēc, ka Latvijā tā ir Darba likumā ietverta prasība. “Kopbildi” par atalgojuma samērību radīs līdzīgu pozīciju izpēte. Salīdzinoši pārāk augsts atalgojums visdrīzāk signalizēs, ka uzņēmums kaut ko kompensē vai arī kopumā piedzīvo ļoti mazu kandidātu pieprasījumu. Sludinājumā nedrīkst būt diskriminējošām pazīmēm, piemēram, vēlamajam vecumam, dzimumam vai citām pārmērīgām prasībām, piemēram, svešvalodu zināšanām, kas konkrētajam amatam nemaz nav nepieciešamas. Jāizpēta, vai uzņēmums nav izsludinājis konkursu atkārtoti vai arī vairākas reizes ar nelielu intervālu, kas varētu liecināt par neatbilstību uzņēmuma un kandidātu vēlmēs vai arī kādu problēmu uzņēmuma iekšienē, piemēram, nesamērīgām prasībām, lielu darba slogu u.c. 

#5 Klāt pirmā intervija!

Atlases process ir ļoti būtisks uzņēmuma kultūras indikators – cik efektīva un patīkama ir personāla speciālista vai potenciālā tiešā vadītāja komunikācija, cik tā ir operatīva, cik ilgst atlases process, cik atlases kārtām jāiziet cauri un vai tās ir pamatotas. Augtākā līmeņa vadītāja atlase var būt ilgāka, ar vairākām (4 - 5) atlases kārtām, bet speciālistu atlasē tas jau varētu būt pārmērīgi un liecināt par augstu birokrātijas līmeni uzņēmumā.

Darba intervija ir process, kurā labāk viens otru iepazīst kā kandidāts, tā darba ņēmējs. Turpretim pārmērīgi daudz jautājumu no uzņēmuma puses, vispārīgas, neskaidras atbildes vai vēl ļaunāk – visa intervija paiet kandidātam atbildot uz uzņēmuma jautājumiem bez iespējas kvalitatīvi iesaistīties sarunā un pašam uzdot jautājumus, neliecina par uzņēmuma kultūru, kurā tiek pieņemta dažādība un darba ņēmēja vēlmes. Necieņpilna attieksme un izteikumi pret kandidātu vai citiem uzņēmumiem un kolēģiem ir trauksmes signāls. Kritiski jāpavēro arī saņemtais uzdevums, lai tas ir adekvāts un samērīgs. 

 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi

Nedēļas tēma

Grieķijas sala Korfu no A līdz Z: Kas jāzina, pošoties ceļojumā uz šo salu

Grieķijas sala Korfu no A līdz Z: Kas jāzina, pošoties ceļojumā uz šo salu

Korfu, viena no gleznainākajām Grieķijas salām, ir īsts dārgums ceļotājiem, kas lūkojas pēc dabas skaistuma, vēsturiskām apskates vietām un autentiskas kultūras. Sala piedāvā elpu aizraujošus skatus uz zilo Jonijas jūru, smilšainas pludmales, kalnus, un gleznainus ciematus ar venēciešu arhitektūru. 

Aktuālie piedāvājumi

No hobija līdz biznesam – 5 soļi, kas jāveic

No hobija līdz biznesam – 5 soļi, kas jāveic

Mums daudziem ir savi hobiji un dažādas aktivitātes, kam veltām brīvo laiku. Bet vai esi kādreiz aizdomājies – kā būtu, ja ar savu hobiju varētu nopelnīt naudu? Par pieciem svarīgākajiem soļiem, kā savu hobiju pārvērst par biznesu, stāsta Luminor bankas finanšu eksperte Jekaterina Ziniča.