visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online0
Aktīvie uzņēmumi100297
Nozares raksti501
Kāda ir mūsdienu attiecību anatomija? Stāsta zīmolu stratēģe : Portāls visai ģimenei

Kāda ir mūsdienu attiecību anatomija? Stāsta zīmolu stratēģe

Kāda ir mūsdienu attiecību anatomija? Stāsta zīmolu stratēģe
Autors: Pexels.com

Uzskatu sistēmas mūsdienās ir būtiski mainījušās: pieaug tolerance pret citādo, attiecības laulāto pāru vidū iegūst brīvākas formas, un mūsdienās cilvēki arvien mazāk izvēlas rādīt pēcnācējus, stāsta zīmolu stratēģe Lelde Rassa-Apsīte

Šie un citi faktori ir mainījuši tradicionālos priekšstatus un stereotipus, kas valdīja gadu desmitiem. Neskatoties uz šīm pārmaiņām, vēlme pēc mīlestības paliek nemainīga – 35%  cilvēku visā pasaulē atzīst, ka vēlas vairāk mīlestības savā dzīvē. Mīlestība vienmēr būs dzīves centrā, un zīmoliem ir svarīgi saprast, kā šodien tā izpaužas, lai radītu produktus un veidotu atbilstošu komunikāciju ar saviem patērētājiem.

Attiecību izaicinājumi

Urbanizācija un tehnoloģijas ir radījušas dinamisku dzīves tempu, kas ietekmē gan to, cik daudz laika mums ir attiecībām, gan arī to, kā mēs tās veidojam. Turklāt mūsdienās tehnoloģijas ir kļuvušas par neatņemamu mūsu dzīves sastāvdaļu, bieži aizstājot tiešo komunikāciju ar virtuālo, jo daudzi cilvēki nejūtas droši veidot attiecības klātienē. Piemēram, 2023. gadā Eiropā 28%   iedzīvotāju vismaz vienu reizi izmantojuši iepazīšanās lietotnes.  

Lai gan 90%  Gen Z pārstāvju (dzimuši no 1997. līdz 2010. gadam) vēlas atrast mīlestību, vairāk nekā puse no iepazīšanās lietotņu lietotājiem nekad nav saņēmušies satikties dzīvē. Attiecības bieži paliek tikai digitālajā vidē, jo cilvēkiem ir grūti nolasīt "digitālo ķermeņa valodu" un saprast uzvedības signālus.

Tā, piemēram, lai iedrošinātu cilvēkus veidot attiecības klātienē, kosmētikas zīmols e.l.f., sadarbojoties ar iepazīšanās lietotni Tinder, izstrādāja kampaņu, kas mudināja uz pirmo soli – randiņu. Zīmols radīja īpašu kosmētikas līniju Date Night Makeup Essentials, lai palīdzētu cilvēkiem justies pārliecinātākiem un iedvesmotu doties satikties klātienē.

Jaunā romantika

Online Nation norāda uz tendenci – Gen Z paaudze sāk samazināt iepazīšanās lietotņu izmantošanu, dodot priekšroku klātienes iepazīšanās iespējām. Tas saistīts ar mākslīgā intelekta attīstību,  bažām par satura autentiskumu, kā arī vēlmi piedzīvot īstu romantiku.  

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

Ilgas pēc romantikas atspoguļojas arī šīs paaudzes lasīšanas paradumos. Romantiskais žanrs piedzīvo strauju izaugsmi, un cilvēki labprāt ar grāmatu padomiem dalās sociālajos tīklos. TikTok mirkļbirku #BookTok, #Romantasy un #SpicyBookTok popularitāte veicina romantiskās un erotiskās literatūras pārdošanas pieaugumu. ASV šāda žanra grāmatu pārdošanas apjoms kopš 2020. gada gandrīz dubultojies . Reaģējot uz šo pieprasījumu, tiek atvērtas romantikai veltītas grāmatnīcas, un ByteDance (TikTok mātes uzņēmums) šogad plāno izdot populārākās romantikas žanra grāmatas.

Reaģējot uz Gen Z pieprasījumu pēc romantikas, un faktu, ka šai paaudzei ik gadu ir par 1000 stundām mazāk klātienes laika nekā iepriekšējām paaudzēm , iepazīšanās lietotne Hinge uzrunāja viņus ar kampaņu "Ne parastā mīlestība" (No Ordinary Love). Sadarbībā ar sabiedrībā pazīstamiem autoriem tika radīti dažādi romantiski stāsti, balstīti uz reālu cilvēku dzīves pieredzēm. Šie stāsti bija pieejami gan drukātā formātā, gan tiešsaistē, nodrošinot plašu pieejamību. Turklāt, skenējot vidē izvietoto plakātu QR kodu, interesenti varēja tos izlasīt digitāli. Zīmols piedāvāja iespēju cilvēkiem noticēt romantikas un “rozā briļļu” burvībai, iedrošinot atklāt savus mīlestības stāstus.

Alternatīvās attiecības

Tradicionālās ģimenes zaudē savu līdzšinējo aktualitāti un cilvēki meklē jaunus veidus, kā definēt intimitāti un saikni. Parādās jauni attiecību modeļi, kas sniedzas tālāk par ierastajām romantiskajām partnerattiecībām. Pieaug izpratne par sociālās saiknes vērtību cilvēku labsajūtai, un, ņemot vērā dzīves dārdzības pieaugumu, praktisku apsvērumu dēļ daudzi izvēlas dzīvot kopā, neatkarīgi no romantikas saiknes.

Gen Z paaudze aizsākuši jaunu attiecību veidu starpattiecības (no angļu val. situationship), kas ieņem pelēko zonu starp draudzību un nopietnām romantiskām attiecībām. Kā skaidro Kembridžas vārdnīca, situationship ir romantiskas attiecības starp diviem cilvēkiem, kuri vēl neuzskata sevi par pāri, bet kurus vieno kas vairāk nekā draudzība. Šīs attiecības apmierina vajadzību gan pēc intimitātes, gan draudzības, bet nesniedz gaidas par ilgtermiņa saistībām. Tās atbrīvo no tradicionālā attiecību cikla, kas paredz saderināšanos un laulības. 2023. gadā Netflix izlaida realitātes šovu Situationships, kas sekoja līdzi jauniešu grupai, kas iestājās starpattiecībās. Šovs pievērsa uzmanību šim attiecību fenomenam un veicināja diskusijas par to. 2024. gadā šis termins sasniedza augstāko popularitāti Google meklētājā visā pasaulē neatkarīgi no etniskās piederības, dzimuma un seksuālās orientācijas.  

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

Pieaugošās vientulības problēma mudina attīstīt dažādus mākslīgā intelekta risinājumus. Saskaņā ar Institute for Family Studies (IFS) un YouGov aptauju, ceturtā daļa jauniešu ASV uzskata, ka mākslīgais intelekts var aizstāt reālas romantiskās attiecības ar citu cilvēku. Šāda ideja tika attēlota režisora Spaika Džonzē (angļ. val Spike Jonze) 2013. gada filmā Her, kuras sižets tolaik attēloja nākotni -  2025. gadu. Filmas galvenais varonis Teodors pēc šķiršanās iegādājas revolucionāru operētājsistēmu ar mākslīgo intelektu vārdā Samanta. Laika gaitā Teodors iemīlas Samantā, neskatoties uz to, ka viņa ir tikai programmatūra.

Mūsdienu tehnoloģiju attīstība apliecina, ka šāda veida produkti un attiecības kļuvuši par realitāti. Viens no pazīstamākajiem piemēriem ir Replika – mākslīgā intelekta kompanjons, kas sevi pozicionē kā “vienmēr klātesošu draugu”, kas uzklausa un sniedz atbalstu. Lietotājiem tiek piedāvāta iespēja izvēlēties attiecību veidu – vai nepieciešams tikai draugs, romantiskas attiecības vai mentors. Replika šobrīd lepojas ar vairāk nekā 30 miljoniem lietotāju, un tēmturis #Replika TikTok platformā ir sasniedzis vairāk nekā 110 miljonus skatījumu.

Mūsdienu attiecību veidošanas tendences liecina, ka zīmoliem ir būtiski pielāgoties dinamiskajām sociālajām izmaiņām. Lai veidotu ciešāku saikni ar patērētājiem, ir svarīgi piedāvāt risinājumus, kas atbalsta un respektē dažādus attiecību veidus, neaprobežojoties tikai ar tradicionāli romantiskām attiecībām. Turklāt patērētāji no zīmoliem sagaida ne tikai atbilstošus produktus, bet arī stāstus un vērtības, kas saskan ar viņu dzīvesveidu un pasaules uztveri, radot iespēju identificēties un justies uzrunātiem. Jāatzīmē, ka zīmoli Latvijā pagaidām vēl nav izmantojuši mīlestības dažādību savā komunikācijā.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi