visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online12
Aktīvie uzņēmumi100641
Nozares raksti828
Ko uzņēmumam maksā tukša maiņa? 4 iemesli plānot darba grafiku pārdomāti : Portāls visai ģimenei

Ko uzņēmumam maksā tukša maiņa? 4 iemesli plānot darba grafiku pārdomāti

Ko uzņēmumam maksā tukša maiņa? 4 iemesli plānot darba grafiku pārdomāti
Autors: Freepik.com / freepik

Tukša maiņa grafikā var šķist mazsvarīga, taču, neapzinoties problēmu un ar to saistītos riskus, tā bieži vien rada domino efektu, kas ietekmē klientu pieredzi, komandas noskaņojumu un pat uzņēmuma ilgtermiņa rezultātus, neatkarīgi no tā, vai tā ir mazumtirdzniecība, viesmīlība, ražošana, loģistika vai cita nozare. Lai nodrošinātu stabilitāti, īpaši sezonālās noslodzes laikā, plānošana ir pats pamats. Pagaidu darba platforma “Workis” apkopo četrus iemeslus, kāpēc neaizpildītas maiņas uzņēmumiem var izmaksāt dārgāk nekā sākumā varētu šķist.

1.    Fokusa maiņa no proaktīva uz reaktīvu

Kad nepārtraukti jāmaina darba grafiks, uzņēmums nonāk reaģēšanas stāvoklī, nevis domā soli uz priekšu. Tas nozīmē, ka problēmas tiek risinātas tikai tad, kad tās jau ir radušās, nevis pārvaldītas savlaicīgi. Ja tā notiek vienu vai divas reizes, tas var nešķist būtiski, bet, ja tā kļūst par ikdienu, koncentrēšanās uz ilgtermiņa mērķiem ir daudz sarežģītāka.

“Reaktīvās reaģēšanas režīms ir bieži sastopams izaicinājums, īpaši sezonālo pīķu laikā, taču piesaistot palīdzību, tostarp sadarbojoties ar partneriem, kas specializējas pagaidu darbaspēka nodrošināšanā, kļūst vieglāk koncentrēties uz kvalitātes saglabāšanu. Fokusēšanās uz galvenajiem mērķiem ļauj efektīvāk izmantot laiku un resursus, kā arī nav jāuzņemas papildu slogs darbinieku piesaistē un procesa administrēšanā,” saka Workis" klientu apkalpošanas vadītāja Baiba Rozentāle.

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

2.    Klienti jūt atšķirību apkalpošanas kvalitātē

Kad komandā trūkst cilvēku, tiek ietekmēts apkalpošanas ātrums un kvalitāte, kas var mainīt iespaidu par uzņēmumu. Pat vislojālākie klienti var sākt šaubīties, ja pieredze vairs nešķiet personīga. Un laikā, kad atsauksmes tiešsaistē var tikt publicētas uzreiz, it īpaši spilgtu emociju ietekmē, negatīvi izteikumi var būtiski ietekmēt to, kā uzņēmumu uztvers potenciālie klienti.

3.    Produktivitāte ir tieši saistīta ar darbinieku apmierinātību

Kad komandas locekļiem jāaizvieto kolēģi, kuri nav darbā, ikdienas procesi neapstājas – tieši pretēji, slodze kļūst vēl intensīvāka. Spiediens paveikt vairāk ar ierobežotiem resursiem nav ilgtspējīgs, un ar laiku tas samazina gan apmierinātību, gan produktivitāti, kā arī apgrūtina darbinieku noturēšanu ilgtermiņā. “Tieši cilvēki, kas stāv aiz uzņēmuma, ir katras organizācijas vērtīgākais resurss,” atgādina Baiba Rozentāle.

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

4.    Palielinās paviršības un kļūdu risks

Kad cilvēki ir noguruši un turpina strādāt intensīvos apstākļos, kļūdas notiek biežāk, piemēram, var tikt aizmirsti svarīgi sīkumi, izlaisti soļi vai sajaukti uzdevumi. Pašas par sevi šīs kļūdas var šķist nenozīmīgas, taču, kad tās sāk krāties, sekas var būt nopietnas.

“Aiz katras neaizpildītas maiņas nav tikai viens iztrūkstošs cilvēks – tā ir komanda, kas cenšas nodrošināt kvalitātes latiņu ar ierobežotiem resursiem. Tas ir klients, kurš gaida un domā, vai vispār ir svarīgs. Tas ir uzdevums, kas paliek neizdarīts, un nevis tāpēc, ka kādam nerūp, bet gan tāpēc, ka vienkārši pietrūkst darba roku. Kad šādi mirkļi samilzt, tie ietekmē sajūtas abās pusēs – gan uzņēmuma iekšienē, gan klientu acīs,” norāda Baiba Rozentāle.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi