Ko uzņēmumam maksā tukša maiņa? 4 iemesli plānot darba grafiku pārdomāti
Tukša maiņa grafikā var šķist mazsvarīga, taču, neapzinoties problēmu un ar to saistītos riskus, tā bieži vien rada domino efektu, kas ietekmē klientu pieredzi, komandas noskaņojumu un pat uzņēmuma ilgtermiņa rezultātus, neatkarīgi no tā, vai tā ir mazumtirdzniecība, viesmīlība, ražošana, loģistika vai cita nozare. Lai nodrošinātu stabilitāti, īpaši sezonālās noslodzes laikā, plānošana ir pats pamats. Pagaidu darba platforma “Workis” apkopo četrus iemeslus, kāpēc neaizpildītas maiņas uzņēmumiem var izmaksāt dārgāk nekā sākumā varētu šķist.
1. Fokusa maiņa no proaktīva uz reaktīvu
Kad nepārtraukti jāmaina darba grafiks, uzņēmums nonāk reaģēšanas stāvoklī, nevis domā soli uz priekšu. Tas nozīmē, ka problēmas tiek risinātas tikai tad, kad tās jau ir radušās, nevis pārvaldītas savlaicīgi. Ja tā notiek vienu vai divas reizes, tas var nešķist būtiski, bet, ja tā kļūst par ikdienu, koncentrēšanās uz ilgtermiņa mērķiem ir daudz sarežģītāka.
“Reaktīvās reaģēšanas režīms ir bieži sastopams izaicinājums, īpaši sezonālo pīķu laikā, taču piesaistot palīdzību, tostarp sadarbojoties ar partneriem, kas specializējas pagaidu darbaspēka nodrošināšanā, kļūst vieglāk koncentrēties uz kvalitātes saglabāšanu. Fokusēšanās uz galvenajiem mērķiem ļauj efektīvāk izmantot laiku un resursus, kā arī nav jāuzņemas papildu slogs darbinieku piesaistē un procesa administrēšanā,” saka Workis" klientu apkalpošanas vadītāja Baiba Rozentāle.

Autors: Pexels.com
2. Klienti jūt atšķirību apkalpošanas kvalitātē
Kad komandā trūkst cilvēku, tiek ietekmēts apkalpošanas ātrums un kvalitāte, kas var mainīt iespaidu par uzņēmumu. Pat vislojālākie klienti var sākt šaubīties, ja pieredze vairs nešķiet personīga. Un laikā, kad atsauksmes tiešsaistē var tikt publicētas uzreiz, it īpaši spilgtu emociju ietekmē, negatīvi izteikumi var būtiski ietekmēt to, kā uzņēmumu uztvers potenciālie klienti.
3. Produktivitāte ir tieši saistīta ar darbinieku apmierinātību
Kad komandas locekļiem jāaizvieto kolēģi, kuri nav darbā, ikdienas procesi neapstājas – tieši pretēji, slodze kļūst vēl intensīvāka. Spiediens paveikt vairāk ar ierobežotiem resursiem nav ilgtspējīgs, un ar laiku tas samazina gan apmierinātību, gan produktivitāti, kā arī apgrūtina darbinieku noturēšanu ilgtermiņā. “Tieši cilvēki, kas stāv aiz uzņēmuma, ir katras organizācijas vērtīgākais resurss,” atgādina Baiba Rozentāle.

Autors: Pexels.com
4. Palielinās paviršības un kļūdu risks
Kad cilvēki ir noguruši un turpina strādāt intensīvos apstākļos, kļūdas notiek biežāk, piemēram, var tikt aizmirsti svarīgi sīkumi, izlaisti soļi vai sajaukti uzdevumi. Pašas par sevi šīs kļūdas var šķist nenozīmīgas, taču, kad tās sāk krāties, sekas var būt nopietnas.
“Aiz katras neaizpildītas maiņas nav tikai viens iztrūkstošs cilvēks – tā ir komanda, kas cenšas nodrošināt kvalitātes latiņu ar ierobežotiem resursiem. Tas ir klients, kurš gaida un domā, vai vispār ir svarīgs. Tas ir uzdevums, kas paliek neizdarīts, un nevis tāpēc, ka kādam nerūp, bet gan tāpēc, ka vienkārši pietrūkst darba roku. Kad šādi mirkļi samilzt, tie ietekmē sajūtas abās pusēs – gan uzņēmuma iekšienē, gan klientu acīs,” norāda Baiba Rozentāle.