visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online1
Aktīvie uzņēmumi98723
Nozares raksti324
Kopš 1. augusta vairs nav spēkā Bonus-malus sistēma: Kas jāņem vērā autoīpašniekiem? : Portāls visai ģimenei

Kopš 1. augusta vairs nav spēkā Bonus-malus sistēma: Kas jāņem vērā autoīpašniekiem?

Kopš 1. augusta vairs nav spēkā Bonus-malus sistēma: Kas jāņem vērā autoīpašniekiem?

No 1. augusta beidza darboties Bonus-malus (turpmāk – BM) sistēma, transformējot to uz centralizētu apdrošināšanas vēstures datu sniegšanas servisu bez sarežģītiem algoritmiem un formulām, kas padarīja līdzšinējo BM sistēmu grūti uztveramu. Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) apkopojis 10 svarīgākos jautājumus un atbildes, kas jāņem vērā autoīpašniekiem.

1. Kāpēc tiek reorganizēta BM sistēma?

Latvijā līdz šim pastāvošā BM sistēma bija balstīta uz komplicētiem algoritmiem un formulām, kas padarīja to grūti uztveramu. Līdz ar BM sistēmas transformāciju, apdrošināšanas vēstures datu atspoguļošana tiks īstenota vienkāršā un saprotamā veidā.

2. Vai BM reorganizācija ietekmēs OCTA polises cenu?

BM sistēmas reorganizācija nevar būt par pamatu OCTA cenu pieaugumam. OCTA cenu turpmāk, tāpat kā līdz šim, ietekmē daudzi faktori - līdzšinējo apdrošināšanas gadījumu un apdrošināšanas dienu skaitu rādītāji, dažādi papildus riska faktori (piemēram, dati par īpašnieka soda punktiem, transportlīdzekļa izmantošanas mērķis un vieta u.tml.), ekonomikas rādītāji Latvijā un pasaulē (piemēram, inflācija medicīnas un remonta nozarēs u.c.).

3. BM sistēma paredzēja, ka vienam īpašniekam piederošie dažādas kategorijas transportlīdzekļi tika iedalīti katrs savā BM klasē. Vai šī pieeja varētu mainīties?

Personas apdrošināšanas vēsturē tiks atspoguļots apdrošināšanas dienu un izraisīto apdrošināšanas gadījumu skaits par visiem transportlīdzekļiem, kam persona būs reģistrēta kā īpašnieks vai turētājs, taču transportlīdzekļi vairs netiks iedalīti klasēs.

4. Par kādu periodu apskatāma personas apdrošināšanas vēsture un kādēļ tieši kopš šī brīža?

Ikvienas personas apdrošināšanas vēsture būs apskatāma no 01.05.2004., kad Latvijā stājās spēkā ES Direktīva, un tika pieņemts jauns OCTA likums.

5. Kas notiek ar apdrošināšanas vēsturi, kas personai uzkrāta pirms 01.05.2004.

Ja personai apdrošināšanas vēsture sāka veidoties pirms 01.05.2004., tā tomēr netiks uzrādīta, jo šie vēsturiskie dati nav savietojami ar apdrošināšanas vēstures uzskaiti, kas sākās ar 01.05.2004.

6. Kas notiks ar manu līdzšinējo BM klasi? Vai mana līdz šim “nopelnītā” labā (7. – 17.) BM klase vairs netiks ņemta vērā?

Visi dati par personas līdzšinējo apdrošināšanas vēsturi saglabāsies un būs pieejami apdrošinātājiem. Jo labāka ir personas līdzšinējā uzkrātā apdrošināšanas vēsture, jo labāk to novērtē apdrošinātājs, izvērtējot klienta risku.

7. Cik bieži atjaunosies apdrošināšanas vēstures dati?

Turpmāk autoīpašniekiem nebūs vairs jāgaida ikgadējais 15. septembris – apdrošināšanas vēstures dati aktualizēsies katru dienu.

8. Kā noskaidrot, cik labs vadītājs es esmu, cik bieži CSNg izraisa vidējais vadītājs?

LTAB datubāzē kopumā reģistrēti vairāk nekā 574 tūkstoši autoīpašnieku – fizisku personu. Vairums no viņiem (47,2%) kopš 2004. gada 1. maija nav izraisījuši nevienu negadījumu. Jo vairāk Jūsu apdrošināšanas vēsturē ir apdrošināšanas dienu un mazāk apdrošināšanas gadījumu, jo labāka ir Jūsu apdrošināšanas vēsture.

9. Kur var iepazīties ar personas apdrošināšanas vēsturi, un vai tas ir maksas pakalpojums?

Ar personas apdrošināšanas vēsturi bez maksas var iepazīties LTAB mājaslapā (www.ltab.lv) un LTAB OCTA lietotnē.

10. Ko darīt, ja manā apdrošināšanas vēsturē ir ieviesusies kļūda? Kā to var koriģēt?

Kļūdu gadījumos var vērsties LTAB, sūtot e-pastu uz support@ltab.lv.

1997. gadā Latvijā tika ieviesta OCTA sistēma. Tiesības veikt OCTA apdrošināšanu Latvijā ir AAS “Balta”, AAS “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, AAS “BTA Baltic Insurance Company”, “Compensa Vienna Insurance Group” ADB Latvijas filiāle, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle, “Swedbank P&C Insurance” AS Latvijas filiāle un "Balcia Insurance" SE.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "Latvijas Tālrunis" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "Latvijas Tālrunis" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi