visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online3
Aktīvie uzņēmumi101491
Nozares raksti784
Nepatīk, bet paciešu: 35% Latvijas iedzīvotāju neieteiktu savu darba devēju : Portāls visai ģimenei

Nepatīk, bet paciešu: 35% Latvijas iedzīvotāju neieteiktu savu darba devēju

Nepatīk, bet paciešu: 35% Latvijas iedzīvotāju neieteiktu savu darba devēju
Autors: Freepik.com / DC Studio

Sabiedriskās domas aptauja  liecina, ka katrs ceturtais (26%) Latvijas iedzīvotājs nav apmierināts ar savu darba vietu, tikpat daudz – ir apmierināti, bet atlikušie 48% izjūt jauktas emocijas.

"Tā ir nopietna problēma uzņēmumiem," norāda Sanita Bērziņa, Venipak Latvija vadītāja. "Jo pasīvi un neapmierināti darbinieki, kuri ar vadību neapspriež, kā uzlabot darba vidi, kolektīvā izplata nomācošu noskaņojumu un bieži vien darbu veic tikai “ķeksīša pēc”. Tas viss ietekmē gan pakalpojumu kvalitāti, gan biznesa attīstību."

Pētījums  apstiprina šo viedokli: 35% darbinieku Latvijā ir tā sauktie "nosodītāji". Viņi neiesaka savu darba devēju un, visticamāk, izsakās par to negatīvi, kas attur potenciālos darbiniekus no vēlmes pievienoties uzņēmumam. "Tā ir ļoti toksiska tendence. Sanāk, ka cilvēks neiet prom no “sliktas” darba vietas, bet kādu iemeslu dēļ tur paliek, tomēr ārējai pasaulei pauž negatīvu informāciju par savu darba devēju. Problēma ar jaunu, talantīgu un motivētu darbinieku piesaisti, par kuru runā daudzi darba devēji, ir tieši saistīta ar šādu kultūru."

Tajā pašā laikā 4 no 10 (39%) ieņem pasīvu pozīciju – viņi neiesaka, bet arī neaprunā savu darba devēju, savukārt katrs piektais (21%) ir promotētāju grupā – viņi slavē savu pašreizējo darba devēju.

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

"Ļoti svarīgi veidot tādu kultūru uzņēmumā, lai darbinieki nebaidītos paust savu viedokli, ierosināt izmaiņas, norādīt uz trūkumiem. Ne mazāk svarīgi ir modernizēt gan darba procesus, gan telpas, kurās darbinieki pavada lielāko dienas daļu. Latvijas uzņēmumiem dažkārt raksturīga tendence “dzīvot uz inerces”, gadiem neko nemainot. Tas var mazināt darbinieku apmierinātību," norāda S. Bērziņa.

"Svarīgi, lai darbinieks kolektīvā tiktu atbalstīts. Vajag arī uzslavēt, pateikt kaut ko motivējošo," uzsver S. Bērziņa. Ir zīmīgi, ka šobrīd lielākā daļa Latvijas iedzīvotāju jūtas nenovērtēti: 31% lielā mērā un 42% zināmā mērā – kopā 73% iedzīvotāju. Lai gan tas ir ļoti plašs jēdziens, kas ietver arī personīgo dzīvi, darba devējiem noteikti ir, kur pielikt roku, uzlabojot situāciju profesionālajā vidē.

"Kopumā tās ir satraucošas tendences. Pārāk daudz cilvēku – trīs ceturtdaļas – nejūtas apmierināti ar savu darbu un neiesaka savu darba vietu. Tas liecina, ka Latvijā profesionālā vide nav pārāk veselīga, un ilgtermiņā darbinieki izjūt stresu un nomāktību," komentē eksperte, uzsverot, ka nepieciešams veicināt atklātu iekšējo kultūru un strādāt pie darbinieku apmierinātības uzlabošanas.

Kopumā 29% Latvijas iedzīvotāju jūtas laimīgi (lielā mērā), 43% – zināmā mērā, bet 27% – mazā mērā vai vispār nejūtas laimīgi. 

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi