visaigimenei.lv skaitļos

Lietotāji online3
Aktīvie uzņēmumi101427
Nozares raksti774
Pētījums: Z paaudze veikalos necieš rindas – katrs ceturtais pamet preces un mūk : Portāls visai ģimenei

Pētījums: Z paaudze veikalos necieš rindas – katrs ceturtais pamet preces un mūk

Pētījums: Z paaudze veikalos necieš rindas – katrs ceturtais pamet preces un mūk
Autors: Freepik.com / freepik

Lai arī tā dēvētā Z paaudze joprojām labprāt iepērkas veikalos klātienē, apmēram ceturtdaļa, ieraugot pie kases rindu, pametīs preces un dosies projām, noskaidrots kompānijas “Adyen” veiktajā pētījumā.

Z paaudze kļūst par strauji augošu pircēju grupu, kura piesaista gan sabiedrības, gan tirgotāju uzmanību. Vēl nesen par viņu pirkumiem maksāja vecāki, bet prognozes liecina, ka līdz 2030. gadam šim segmentam būs milzīga pirktspēja. Z paaudzes ikdiena nav nošķirama no digitālās vides, tomēr virtuālā pieredze jauniešiem pilnībā neaizstāj reālo pasauli. Aptauja liecina, ka 45% Z paaudzes pircēju vairāk iztērē pirkumiem klātienē, bet 37% - tiešsaistē.

Šogad veiktais “Adyen” pētījums, kurā piedalījās vairāk nekā 2000 visu vecumu pircēju, atklāja, ka Z paaudze joprojām biežāk iepērkas fiziskajos veikalos, nevis tiešsaistē. Viedo risinājumu uzņēmuma “StrongPoint” reģionālais vadītājs Latvijā un Igaunijā Uģis Začs uzskata, ka fiziskie veikali nekur nepazudīs. 

“Klātienes iepirkšanās vietām savulaik tika prognozēts tāds pats bēdīgs liktenis kā televīzijai un restorāniem, kurus nomaina pārtikas kurjerpakalpojumi. Tomēr veikalu specifika ir cita. Tie joprojām ir svarīgi, jo sniedz iespēju precei pieskarties, to paturēt rokās, sajust materiālu, sajust smaržas. Arī tieša komunikācija ar pārdevēju ir neaizstājama, piemēram, kad, iegādājoties televizoru, gribas dzirdēt eksperta viedokli,” saka U. Začs. 

Autors: Pexels.com
Autors: Pexels.com

Gandrīz trīs ceturtdaļas Z paaudzes pārstāvju vismaz reizi nedēļā iepērkas klātienē, un lielākā daļa šo iepirkšanās pieredzi uzskata par patīkamu. Salīdzinājumam, tikai nedaudz vairāk kā trešdaļa Boomer paaudzes pārstāvju (dzimuši no 1955. līdz 1964. gadam) iepirkšanos klātienē uzskata par notikumu, kas var būt interesants vai jautrs.

Tomēr Z paaudzei ir savas prasības - trīs no pieciem respondentiem atklāja, ka atsakās no pirkuma, ja pie kases redz rindu. Vairāk nekā ceturtā daļa pamet preces un dodas prom.

“Citi ir vairāk pacietīgi, citi mazāk, bet ir skaidrs, ka rindas pie kasēm nevienu neiepriecina. Tirgotāji turpina ieguldīt inovācijās, lai taupītu pircēju laiku. Viens no risinājumiem ir pašapkalpošanās kases un to pastāvīga pilnveidošana. Piemēram, Lietuvā tiek plānota, bet Igaunijā atsevišķos veikalos jau darbojas arī mākslīgā intelekta vecuma atpazīšanas sistēma, lai nebūtu jāgaida, kamēr pircēja vecumu apstiprina kasieris. Ja pašapkalpošanās kases darbojas labi, klienti var iepirkties ātrāk un viņiem ir lielāka kontrole pār visu iepirkšanās procesu,” saka U.Začs.

Pēc viņa domām, pircējiem nepieciešams vairāk nekā tikai preces un labas cenas. Z paaudze novērtē efektivitāti, komfortu un ātrumu. Ja iepirkšanās aizņem pārāk ilgu laiku, viņi izvēlas alternatīvas: citu veikalu, internetu vai pat vispār atsakās no pirkuma. Mazumtirdzniecības nozarei ar to jārēķinās.

“Atrodoties veikalā, viņi ierauga pievilcīgas lietas, kuras viņi varbūt nav plānojuši iegādāties, bet tās ir viegli iegūstamas. Nopērkot preci klātienē, to var iegūt un izmantot nekavējoties. Tas sniedz ātru gandarījumu, kas nav iespējams iepērkoties tiešsaistē un gaidot piegādi. Ikvienam iepirkšanās veidam ir savas priekšrocības, tāpēc ir svarīgi apvienot digitālos pārdošanas kanālus ar fiziskiem veikaliem, lai biznesā saglabātu konkurētspēju,” saka U.Začs.

Z paaudze ir jaunieši, kas dzimuši pēc 1995. gada un pašlaik veido ceturto daļu pasaules iedzīvotāju. Saskaņā ar “Bank of America” aplēsēm, viņu pirktspēja tuvāko piecu gadu laikā varētu pieaugt pat četras reizes un sasniegt 33 triljonus ASV dolāru, pārspējot tā dēvētos mileniāļus. Šī tendence skaidri parāda, ka uzņēmumiem ir labi jāizprot dažādu paaudžu vajadzības un cerības. Pētījumi arī atklāj, ka neatkarīgi no vecuma patērētāji joprojām mēdz tērēt vairāk fiziskajos veikalos nekā iepērkoties tiešsaistē.

Dalies ar šo rakstu

Komentāri

=

* Lūdzu aizpildi summu vārdiski latviešu valodā ar visām garumzīmēm!

SIA "heise marketing" aicina interneta lietotājus - portāla lasītājus, rakstot komentārus par publicētajiem rakstiem un ziņām, ievērot morāles, ētikas un pieklājības normas, nekūdīt uz vardarbību, naidu vai diskrimināciju, neizplatīt personas cieņu un godu aizskarošu informāciju, neslēpties aiz citas personas vārda, neveikt ar portāla redakciju nesaskaņotu reklamēšanu. Gadījumā, ja komentāra sniedzējs neievēro iepriekšminētos noteikumus, viņa komentārs var tikt izdzēsts un SIA "heise marketing" ir tiesības informēt uzraudzības iestādes par iespējamiem likuma pārkāpumiem.

Nedēļas tēma

Aktuālie piedāvājumi

Produktu testi

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Visaigimenei.lv Produktu testi – efektīvs veids, kā ieinteresēt potenciālos klientus un stiprināt uzņēmuma reputāciju!

Vai tavs uzņēmums piedāvā preces bērniem, veselībai un skaistumam, mājoklim, atpūtai un darba ikdienai, virtuvei un citus risinājumus, kas var vienkāršot cilvēku ikdienu un uzlabot dzīves kvalitāti? Vai vēlies, lai par tavu piedāvājumu uzzina un runā arvien plašāks cilvēku loks? Izmanto unikālu iespēju, kas noteikti patiks taviem potenciālajiem klientiem – ļauj izmēģināt savas preces un izteikt par tām viedokli Visaigimenei.lv sadaļā Produktu testi