5 padomi, kā izveidot pārliecinošu motivācijas vēstuli
Darba devējam izvērtējot potenciālo darbinieku pieteikumus, no svara ir ne vien tava profesionālā pieredze un prasmes, bet arī pirmais iespaids, ko tev izdevies par sevi radīt. Turklāt tas veidojas vēl pirms darba intervijas – CV pievienotā motivācijas vēstule ļauj gūt priekšstatu par tavu personību, vērtībām un atbilstību konkrētajai vakancei. Ņem vērā – motivācijas vēstule nebūt nav tikai formalitāte – pareizi veidota, tā ļauj tev izcelties starp citiem kandidātiem un palielina iespējamību, ka tiksi aicināts uz darba interviju.
1. Personalizēta pieeja
Saskaņā ar pētījumiem personalizēta pieeja veicina vēstules lasītāja ieinteresētību un uzticēšanos. Veidojot motivācijas vēstuli, kur jau minētas konkrētas personas un fakti, tu apliecināsi savu ieinteresētību un sagatavotību, turklāt atšķirsies no tiem kandidātiem, kuri izsūta vienu motivācijas vēstuli visām vakancēm, uz ko piesakās.
• Ja vien iespējams, sāc vēstuli ar personalizētu uzrunu. Vakances sludinājumā nereti jau ir norādīta kontaktpersona, kas uzņēmumā ir atbildīga par kandidātu atlasi.
• Vēstules tekstā atsaucies uz konkrēto uzņēmumu, tā vērtībām, aktuālajiem projektiem vai sasniegumiem, tādējādi apliecinot, ka vēstule ir veidota individuāli un ir personiska.
• Paskaidro, kā tavs redzējums vai prasmes var palīdzēt konkrētajam uzņēmumam.

Autors: Pexels.com
2. Pārdomāta informācija un loģiska struktūra
Labi strukturēta, gramatiski pareiza un loģiska vēstule ļauj lasītājam ātri uztvert svarīgāko informāciju, piesaista uzmanību un pamato tavu atbilstību izvēlētajai vakancei. Pārliecinies, ka vēstules valoda ir korekta un plūstoša, iekļauti loģiski pārejas teikumi, bet rakstītais nav pārmēru samudžināts un grūti uztverams.
Veido vēstuli, balstoties uz trim pamata daļām – ievadu, vidusdaļu un nobeigumu. Ievadā īsi iepazīstini ar sevi un vēstules mērķi, vidusdaļā apraksti savu pieredzi, prasmes un motivāciju, sasaistot to ar attiecīgo vakanci, bet noslēgumā aicini uz turpmāku sadarbību vai izsaki cerību uz tikšanos.
3. Konkrēti piemēri un sasniegumi
Motivācijas vēstulē nav nekādas vajadzības vēlreiz pārrakstīt informāciju, kas jau iekļauta CV. Tavs mērķis ir pārliecināt, nevis informēt. Pastāsti, kā līdzšinējā pieredze noderēs jaunajā amatā, norādi, kā iepriekš apgūtās prasmes sasaucas ar tām, ko vēlas redzēt darba devējs, un mini piemērus, kas apliecina tavu piemērotību konkrētajai vakancei. Nebaidies no detaļām, ja vien tās atbilst kontekstam, piemēram, tā vietā, lai rakstītu „man piemīt spēja vadīt komandu”, raksti „iepriekšējā darba vietā manā pārraudzībā bija 10 darbinieki”, vienlaikus pastāstot par ikdienas izaicinājumiem un problēmām, ko sekmīgi izdevās atrisināt.
4. Pamatota motivācija
Darba devējam ir būtiski atlasīt tos kandidātus, kuri ne vien spēj paveikt uzticēto darbu, bet arī patiesi vēlas būt daļa no komandas – darbiniekam rūp tas, ko viņš dara, un ir motivācija kopīgi virzīties pretī uzņēmuma mērķiem. Emocionāli patiesa, bet profesionāli noformulēta motivācija radīs pārliecinošu vēstījumu un palielinās tavas izredzes citu kandidātu vidū.
• Paskaidro, kā konkrētā vakance atbilst tavām ilgtermiņa interesēm un mērķiem.
• Atklāj, kas tevi piesaista uzņēmuma kultūrā un vērtībās.
• Parādi, kā šī pieredze palīdzēs tev attīstīties un sniegt ieguldījumu ilgtermiņā.

Autors: Pexels.com
5. Rediģē un pielāgo
Viens no būtiskākajiem aspektiem motivācijas vēstule ir laba valoda un precīza gramatika. Pat tad, ja tava profesionālā pieredze ir gana augsta, kļūdaina un nepārdomāta motivācijas vēstule var būtiski samazināt tavas izredzes saņemt uzaicinājumu uz darba interviju.
• Izlasi sagatavoto tekstu vairākas reizes dažādos laikos un veic korekcijas.
• Ja neesi drošs par to, vai vēstule atstās vēlamo iespaidu, ļauj to pārlasīt kādam citam un noskaidro, kāds priekšstats radies, to lasot.
• Ja neesi pārliecināts par gramatiku, izmanto valodas pārbaudes rīkus vai lūdz vēstuli pārlasīt kādam, kurš pārzina konkrētās valodas rakstību.
• Ja vēstules veidošanai izmanto mākslīgo intelektu, atceries, ka tā rakstības stils ir labi atpazīstams. Pielāgo un pārformulē sagatavoto informāciju.