Kādam jābūt birojam, lai darbinieki strādātu labāk?
Darba vide nav tikai galdi un krēsli – tā ir vieta, kur darbinieki pavada lielāko daļu savas dienas. Uzņēmumi, kas iegulda sakārtotā un veselīgā darba vidē, iegūst ne tikai lojālākus darbiniekus, bet arī augstāku darba kvalitāti. Rūpes par kārtību nav tikai estētikas jautājums – tā ir investīcija darbinieku labsajūtā, veselībā un darba efektivitātē.
Kā darba vide ietekmē darbiniekus?
Darbinieku attieksme pret uzņēmumu veidojas ne tikai caur atalgojumu un bonusiem. Rūpes par darba vidi ir tikpat svarīgas. Sakopts birojs veicina augstāku motivāciju, labāku koncentrēšanās spēju un pozitīvu psiholoģisko stāvokli. Savukārt nekārtīga un netīra vide var izraisīt stresu, nogurumu un pat depresiju. Klīniskā un veselības psiholoģe Ieva Dalbiņa uzsver: “Apkārtējā vide cilvēku ietekmē nepārtraukti un būtiski, lai arī ne vienmēr šo ietekmi uztveram tieši un apzināti.” Viņa skaidro, ka telpas tīrība, apgaismojums, gaisa kvalitāte un priekšmetu izvietojums tieši ietekmē cilvēka noskaņojumu, darba spējas un motivāciju.

Autors: Pexels.com
Ergonomika – investīcija darbinieku veselībā un uzņēmuma tēlā
Ergonomikas nozīme mūsdienu birojos kļūst arvien būtiskāka. Tā nav tikai par fizisku komfortu, bet arī par darbinieku psihoemocionālo veselību. Latvijas Ergonomikas biedrības valdes loceklis un Latvijas Universitātes profesors Henrijs Kaļķis norāda: “Ergonomikas jēdziens šodien tiek skatīts ļoti plaši un tai ir divi būtiskākie mērķi: uzlabot strādājoša cilvēka fizisko un psihoemocionālo labsajūtu darbavietā, kā arī nodrošināt darba procesu efektivitāti.”
Labs biroja dizains un ergonomiski risinājumi palīdz darbiniekiem būt produktīvākiem, radošākiem un emocionāli stabilākiem, tādējādi uzlabojot arī uzņēmuma kopējo veiktspēju un reputāciju.
Tīrības nozīme birojā
Tīra vide nav tikai estētikas jautājums – tā ir veselības un produktivitātes pamats. Netīrība un putekļi var izraisīt alerģijas, elpošanas ceļu problēmas un pastāvīgu nogurumu. Komerctelpu uzkopšanas uzņēmuma “Vizii” valdes loceklis Juris Zālītis uzsver: “Piemēram, gleznu rāmji vai skapjaugšas virtuvē, kas pa gadu sakrāj savu putekļu kārtu, – tas ietekmē gaisa kvalitāti birojā.”
Putekļu avoti ir daudz un dažādi – no satiksmes piesārņojuma ārpusē līdz biroja iekārtām iekšpusē. Turklāt pavasarī klāt nāk bioloģiskie piesārņotāji, piemēram, ziedputekšņi, kas īpaši jūtīgiem cilvēkiem var radīt veselības traucējumus.
 
Autors: Pexels.com
Nepieciešama profesionāla pieeja uzkopšanai
Tīrība birojā nenotiek pati no sevis – tas ir plānots un rūpīgs process. “Nianšu, kam jāpievērš uzmanība, ir ļoti daudz – sākot ar attiecīgajām telpām piemērota, ergonomiska darba inventāra līdz profesionālajiem uzkopšanas līdzekļiem,” skaidro Juris Zālītis. “Marmora virsmu un parketa grīdu nedrīkst tīrīt ar vienu un to pašu līdzekli, jo vienu tas notīrīs, bet otru var sabojāt.” Tāpēc pirms uzkopšanas darbu uzsākšanas jāveic rūpīga apsekošana, jāizvēlas piemērotākās tehnoloģijas un jāpārdomā darba process, lai uzkopšana būtu gan efektīva, gan saudzējoša.
Lielā pavasara tīrīšana arī birojā
Pavasaris ir laiks, kad daba mostas, un arī mūsu darba vietām ir vajadzīga “pamošanās”. Kā norāda Juris Zālītis: “Pavasaris ir laiks, kad pēc pelēkās un nogurdinošās ziemas gribam baudīt gaismu un sauli, jo īpaši vietā, kur pavadām lielāko dienas daļu – darbā.” Līdzīgi kā Lielā talka Latvijas apkārtnē, arī birojā ir nepieciešama rūpīga tīrīšana – tas uzlabo ne tikai gaisa kvalitāti, bet arī darbinieku labsajūtu un produktivitāti.