Kur e-komercijā tiek izmantots MI (mākslīgais intelekts)?
2023. gads iezīmējas ar apjausmu, ka MI jeb mākslīgais intelekts vairs nav zinātniska fantastika vai šaura profesionāļiem domāta joma, bet dzīves realitāte, kas skar ikvienu. Lielie tiešsaistes interneta portāli, kuru vietnes apmeklē simtiem tūkstošu apmeklētāju, jau sen izmanto MI tehnoloģijas, lai apkalpotu pieaugošo pircēju plūsmu.
Ir daudz MI piemēru arī e-komercijā, tostarp personalizēti produktu ieteikumi, tērzēšanas roboti, virtuālie iepirkšanās palīgi, dinamiska cenu noteikšana, krāpšanas atklāšana un loģistikas optimizācija. MI var arī palīdzēt analizēt klientu atsauksmes, lai uzlabotu produktu dizainu un mārketinga stratēģijas.
Šī gada Forbes Advisor aptaujā konstatēts, ka jau 86% pircēju ASV atbalsta MI izmantošanu tiešsaistes tirdzniecībā.
Mākslīgā intelekta izmantošana
Runājot par tehnoloģiju integrāciju klientu pieredzē, mākslīgais intelekts (MI) vairs nav abstrakcija, bet gan konkrēta biznesa un klienta mijiedarbības sastāvdaļa. Apskatīsim populārākos MI izmantošanas piemērus, kas pieejami ikvienam interneta veikalam, un ko ņemt vērā, kad tiek veikta interneta veikala izveide.
Personalizēti produktu ieteikumi
Personalizētos produktu ieteikumos tiek izmantoti dati par klientu uzvedību vietnē, iepriekšējā pārlūkošanas un pirkumu vēsture. Ar MI darbināmas funkcijas, piemēram, “Līdzīgas preces” vai “Šobrīd skatās”, “Tikko iegādājās” iesaka papildu produktus, pamatojoties uz izmēru, krāsu, formu, audumu un zīmolu. Šādas funkcijas tiek ieteiktas arī, kad tiek veikta, piemēram, mājaslapas optimizācija.
Čatboti un virtuālie asistenti
Tērzēšanas roboti un virtuālie palīgi var darboties kā klientu apkalpošanas pārstāvji, atbildot uz klienta jautājumiem un tādējādi atvieglojot iepirkšanos tiešsaistē.
Ja sākotnēji vietnes apmeklētāji saņēma standartizētus padomus, tad arī ģeneratīvo MI, kas gatavs izprast klientu pieprasījumus, viņi jau saņem atbilstošas un individualizētas atbildes.
Krājumu vadība
MI var palīdzēt pārvaldīt krājumus, analizējot vēsturiskos pārdošanas datus un prognozēt pieprasījumu nākotnē.
Dinamiskā cenu noteikšana
Izmantojot mākslīgā intelekta spējas, var noteikt minimālo atlaidi, kas nepieciešama veiksmīgas pārdošanas veicināšanai, kas varētu būt izaicinoši, ja izmantojat dažādus pārdošanas kanālus dažādās valstīs.
Ar ko sākt?
Ir saprasts jēdziens MI, taču nav skaidrs, kā to lietot? Labākais variants ir vērsties pie sfēras profesionāļiem. Mūsdienās SEO speciālists spēs palīdzēt arī šajos jautājumos, jo, ja agrāk SEO pakalpojumi ietvēra vien mājaslapas pozīciju uzlabošanu un klientu piesaisti, tad tagad moderna digitālā mārketinga aģentūra spēj nodrošināt visu.
Arī interneta veikala izstrāde ir darbietilpīgs process, kas prasa laiku un ievērojamus resursus. Un ir skaidrs – kad tiek veikta interneta veikala izstrāde, cena šim pakalpojumam nebūs maza. Taču profesionāli e-komercijas jomas speciālisti spēj paveikt neiespējamo un radīt funkcionālu un modernu mājaslapu un arī nodrošināt, ka jums ir gatava SEO stratēģija, kā noturēties augstumos!
Digitālā mārketinga aģentūra E-komercija.lv nodrošina ne vien moderna interneta veikala izstrādes pakalpojumu uz WooCommerce platformas bāzes, bet ir pieejami arī visaptveroši SEO un mārketinga pakalpojumi, kas ļaus efektīvāk sasniegt izvirzītos mērķus. Ieskatieties www.e-komercija.lv un sazinieties ar SEO speciālistiem!