Laiks piedzīvot bērnību!
Bērnība ir dzīves posms, kurā attīstās cilvēka personība un tiek iegūtas svarīgas zināšanas turpmākajai dzīvei. Šajā laikā bērniem ir iespēja izpētīt pasauli, piedzīvot dažādas emocijas un attīstīt savas prasmes. Tomēr mūsdienu sabiedrībā bērniem bieži tiek uzlikts liels spiediens, jo vecāki vēlas, lai viņu bērni aizvien ātrāk apgūtu lasīšanas, rakstīšanas un skaitīšanas prasmes. Kā arī situāciju saasina sociālie tīkli, kur ir iespējams sekot līdzi, kā attīstās slavenu cilvēku bērni. Tā kā ne vienmēr tas, kas tiek parādīts sociālajos tīklos, pilnībā atbilst patiesībai, tas var radīt trauksmi citos vecākos un likt domāt, ka viņu bērns nav gana talantīgs vai gudrs, kas savukārt veicina bērnu salīdzināšanu, nereālu mērķu uzlikšanu un bērnu pašapziņas pazemināšanos. Katrs bērns ir unikāls, un viņam ir savs īpašais veids, kā apgūt zināšanas un prasmes. Ir svarīgi, lai pieaugušie atzīst un respektē katras bērna individuālās vajadzības un iespējas. Tas nozīmē, ka bērnam jāļauj darboties savā tempā un piedzīvot prieku un interesantu pieredzi no katras darbības, tostarp mācīšanās.
Kas ir “lēnās zināšanas” un “ lēnā pedagoģija”?
„Lēnās pedagoģijas” galvenais mērķis ir ļaut katram bērnam izvēlēties savu mācību materiāla apguves tempu. Varētu teikt, ka „lēnā pedagoģija” ir atbilde uz mūsdienu straujo dzīves ritmu, kad mums nav iespējas apstāties un pat uz mirkli nedaudz atslābt. Tehnoloģijas nemitīgi mainās, mainot profesiju standartus un ieviešot jaunas profesijas. Ja agrāk cilvēks varēja visu mūžu kvalitatīvi pildīt savus darba pienākumus ar augstskolā iegūtajām zināšanām, tad šobrīd darba tirgus pieprasa nemitīgu izaugsmi, jaunu iemaņu apgūšanu un nemitīgu skriešanu pēc jaunām zināšanām. “Lēnā kustība” aizsākās Itālijā 1986. gadā kā protests pret ātrās ēdināšanas ķēžu ienākšanu valstī. Ātri vien “lēnā kustība” ienāca arī modē, izglītībā un daudzās citās dzīves jomās. „Lēnās izglītības” atbalstītāji uzsver, ka mūsdienu izglītības sistēmai nevajadzētu balstīties uz ātriem rezultātiem, bet uz vispusēju ilgtermiņa attīstību. „Lēnā mācīšanās” nodrošina ilgstošas un dziļas mācību pieredzes iegūšanu, nevis steigā izpildītus uzdevumus un iegūtu lielu daudzumu apjomīgas informācijas. Tas ļauj bērniem rūpīgāk apgūt zināšanas un pilnvērtīgāk piedzīvot mācību procesu.
Bērniem draudzīga mācību vide
Lai bērni varētu sajust un izbaudīt bērnību, ir svarīgi radīt vidi, kurā tiek respektēta viņu individualitāte un kurā tiek veicināta lēna un dziļa mācīšanās pieredze. Vecākiem un pedagogiem ir jāsaprot, ka katrs bērns attīstās savā tempā, un viņiem jānodrošina atbilstoša vide šim attīstības procesam. Tikai tādā veidā mēs varam ļaut bērniem pilnīgi izbaudīt un piedzīvot bērnību. Pirmsskolā “Maziņš kā jūra” ir svarīgi, lai bērns bauda bērnību, darbojas atbilstoši savām vajadzībām, tāpēc mēs izmantojam laiku gudri!
Ja arī jūs vēlaties, lai jūsu bērns iegūst zināšanas apzinātā un sev piemērotā tempā – rūpīgi izvēlieties pirmsskolas izglītības iestādi, kurā jūsu bērns iegūs pirmās zināšanas un mācību pieredzi!